ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Efekt zoomowania w Photoshopie [wideo]

2013-12-21
1 komentarzy
1
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Efekt zoomowania w Photoshopie [wideo]
Pokazujemy, jak w Photoshopie Elements stworzyć efekt zoomowania i zmienić statyczne kadry w dynamiczne zdjęcia akcji

Błyskawiczne przekręcenie pierścienia ogniskowej w czasie ekspozycji zdjęcia akcji, nadaje obrazowi dużo dynamiki. Jedyne, co trzeba zrobić, to ustawić odpowiedni czas otwarcia migawki i w czasie naświetlania szybko przekręcić tubusem obiektywu, zmieniając ogniskową. Warto przy tym dodać lekki błysk flesza, który podkreśli bohatera sceny i wyostrzy go w kadrze.

Foto

Rozmycie promieniste

W odróżnieniu od większości filtrów Photoshopa, rozmycie promieniste nie ma podglądu. By zobaczyć, jak zdjęcie będzie wyglądało z tym efektem, trzeba go nadać i w razie potrzeby cofnąć i powtórzyć. By przyspieszyć ten proces, warto skorzystać z opcji wyboru jakości. Warto eksperymentować z najniższą, a najwyższą ustawić dopiero dla wartości, które wydadzą się Wam najbardziej pasujące do Waszego obrazu

Wykonanie takiego zdjęcia nawet ze statycznym obiektem wymaga trochę wprawy i cierpliwości, a gdy doda się do tego ruch, to zadanie staje się zdecydowanie trudniejsze i często nawet wielokrotne próby nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Za pomocą Photoshopa taki efekt można natomiast otrzymać w ciągu kilku minut.

Nie jest to trudna technika, ale powodzenie w znacznym stopniu zależy od tego, jakie wybierzecie zdjęcie wyjściowe. Tym razem będzie trzeba złamać często powtarzaną przez nas zasadę. Bohater zdjęcia powinien znajdować się w centrum kadru, dzięki czemu efekt zoomowania ładnie przyciągnie wzrok. W naszym zdjęciu czerwony rowerzysta idealnie wyróżnia się na tle zielonych drzew. To ważne, by kolory były raczej kontrastowe, tak by bohater zdjęcia za bardzo nie zlał się z tłem.

Gdy już nauczycie się tej techniki, spróbujcie przetestować ją na swoich zdjęciach, ale pamiętajcie, by różnicować siłę rozmycia (w znacznym stopniu ma na to wpływ rozdzielczość zdjęcia). To zdjęcie zostało wykonane Nikonem D7000 z matrycą 16 Mp, jeżeli macie zdjęcie mniejszej rozdzielczości, zastosujcie mniejszą wartość rozmycia.

Zobacz film jak stworzyć efekt zoomowania

Efekt zoomowania - edycja krok po kroku

Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
1
Zdjęcie do edycji
Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Kopiujemy zdjęcie
Otwórzcie zdjęcie zoomburst_before.jpg, następnie
kliknijcie Warstwa>Kopiuj warstwę i nazwijcie ją
Blur Layer (rozmyta). Powtarzamy kopiowanie i kolejną
nazywamy Sharp Layer (ostra). Dzięki temu mamy trzy
kopie na różnych warstwach, klikamy na ikonę oka obok
warstwy Sharp i ukrywamy ją, aktywujemy Blur.
Kopiujemy zdjęcie Otwórzcie zdjęcie zoomburst_before.jpg, następnie kliknijcie Warstwa>Kopiuj warstwę i nazwijcie ją Blur Layer (rozmyta). Powtarzamy kopiowanie i kolejną nazywamy Sharp Layer (ostra). Dzięki temu mamy trzy kopie na różnych warstwach, klikamy na ikonę oka obok warstwy Sharp i ukrywamy ją, aktywujemy Blur.
2
Kopiujemy zdjęcie
Otwórzcie zdjęcie zoomburst_before.jpg, następnie kliknijcie Warstwa>Kopiuj warstwę i nazwijcie ją Blur Layer (rozmyta). Powtarzamy kopiowanie i kolejną nazywamy Sharp Layer (ostra). Dzięki temu mamy trzy kopie na różnych warstwach, klikamy na ikonę oka obok warstwy Sharp i ukrywamy ją, aktywujemy Blur.
Dodajemy rozmycie
Aktywujemy warstwę rozmycia (Blur), wybieramy
Filtr>Rozmycie>Rozmycie promieniste. W oknie,
które się pojawi, jako metodę rozmycia wybieramy
Obrót, ustawiamy na Najwyższą jakość. Upewniamy się,
że centrum rozmycia jest pośrodku zdjęcia, Wartość 35,
klikamy OK.
Dodajemy rozmycie Aktywujemy warstwę rozmycia (Blur), wybieramy Filtr>Rozmycie>Rozmycie promieniste. W oknie, które się pojawi, jako metodę rozmycia wybieramy Obrót, ustawiamy na Najwyższą jakość. Upewniamy się, że centrum rozmycia jest pośrodku zdjęcia, Wartość 35, klikamy OK.
3
Dodajemy rozmycie
Aktywujemy warstwę rozmycia (Blur), wybieramy Filtr>Rozmycie>Rozmycie promieniste. W oknie, które się pojawi, jako metodę rozmycia wybieramy Obrót, ustawiamy na Najwyższą jakość. Upewniamy się, że centrum rozmycia jest pośrodku zdjęcia, Wartość 35, klikamy OK.
Korzystamy z maski
W palecie warstw klikamy na małe okienko po lewej
stronie warstwy Sharp, by była widoczna. Klikamy
ikonkę Dodaj maskę warstwy (u dołu palety warstw),
klikamy na maskę i wciskamy Ctrl+I, by odwrócić kolor,
żeby rozmyta wersja zdjęcia stała się widoczna.
Korzystamy z maski W palecie warstw klikamy na małe okienko po lewej stronie warstwy Sharp, by była widoczna. Klikamy ikonkę Dodaj maskę warstwy (u dołu palety warstw), klikamy na maskę i wciskamy Ctrl+I, by odwrócić kolor, żeby rozmyta wersja zdjęcia stała się widoczna.
4
Korzystamy z maski
W palecie warstw klikamy na małe okienko po lewej stronie warstwy Sharp, by była widoczna. Klikamy ikonkę Dodaj maskę warstwy (u dołu palety warstw), klikamy na maskę i wciskamy Ctrl+I, by odwrócić kolor, żeby rozmyta wersja zdjęcia stała się widoczna.
Odkrywamy wyraźną wersję
Sięgamy po Pędzel, wybieramy miękki w rozmiarze
100 pikseli, ustawiamy krycie na 20% i kolor pierwszego
planu na biały, następnie klikamy na czarną maskę.
Potem malujemy po rowerzyście, by wyraźniejsza
warstwa stała się widoczna, wywołuje to efekt podobny
do użycia flesza w czasie zoomowania.
Odkrywamy wyraźną wersję Sięgamy po Pędzel, wybieramy miękki w rozmiarze 100 pikseli, ustawiamy krycie na 20% i kolor pierwszego planu na biały, następnie klikamy na czarną maskę. Potem malujemy po rowerzyście, by wyraźniejsza warstwa stała się widoczna, wywołuje to efekt podobny do użycia flesza w czasie zoomowania.
5
Odkrywamy wyraźną wersję
Sięgamy po Pędzel, wybieramy miękki w rozmiarze 100 pikseli, ustawiamy krycie na 20% i kolor pierwszego planu na biały, następnie klikamy na czarną maskę. Potem malujemy po rowerzyście, by wyraźniejsza warstwa stała się widoczna, wywołuje to efekt podobny do użycia flesza w czasie zoomowania.
Tworzymy nową warstwę
5Oryginalne zdjęcie zostało wykonane z ISO 1250,
w ciemniejszych obszarach zdjęcia widać więc szum,
który nam tu nie pasuje. Klikamy na warstwę rozmytą,
potem na ikonę Stwórz nową warstwę, potem Edycja>
Wypełnij warstwę, wybieramy 50% Szarość i klikamy OK.
Zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę.
Tworzymy nową warstwę 5Oryginalne zdjęcie zostało wykonane z ISO 1250, w ciemniejszych obszarach zdjęcia widać więc szum, który nam tu nie pasuje. Klikamy na warstwę rozmytą, potem na ikonę Stwórz nową warstwę, potem Edycja> Wypełnij warstwę, wybieramy 50% Szarość i klikamy OK. Zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę.
6
Tworzymy nową warstwę
5Oryginalne zdjęcie zostało wykonane z ISO 1250, w ciemniejszych obszarach zdjęcia widać więc szum, który nam tu nie pasuje. Klikamy na warstwę rozmytą, potem na ikonę Stwórz nową warstwę, potem Edycja> Wypełnij warstwę, wybieramy 50% Szarość i klikamy OK. Zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę.
Usuwamy szum
Zoomujemy do 100% i przesuwamy w miejsce,
na którym widzimy zarówno wyraźną, jak i rozmytą
warstwę. Wybieramy Filtr>Szum>Dodaj szum, wybieramy
Zniekształcenie gaussowskie i klikamy okno u dołu,
Monochromatyczne. By dopasować do szumu na obu
warstwach, ustawiamy wartość krycia na 3%.
Usuwamy szum Zoomujemy do 100% i przesuwamy w miejsce, na którym widzimy zarówno wyraźną, jak i rozmytą warstwę. Wybieramy Filtr>Szum>Dodaj szum, wybieramy Zniekształcenie gaussowskie i klikamy okno u dołu, Monochromatyczne. By dopasować do szumu na obu warstwach, ustawiamy wartość krycia na 3%.
7
Usuwamy szum
Zoomujemy do 100% i przesuwamy w miejsce, na którym widzimy zarówno wyraźną, jak i rozmytą warstwę. Wybieramy Filtr>Szum>Dodaj szum, wybieramy Zniekształcenie gaussowskie i klikamy okno u dołu, Monochromatyczne. By dopasować do szumu na obu warstwach, ustawiamy wartość krycia na 3%.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl