ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

"Preservation" Blake'a Little, czyli ludzie oblani miodem [wideo] Antoni Żółciak

2015-02-27
268 komentarzy
733
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
"Preservation" Blake'a Little, czyli ludzie oblani miodem [wideo]
"Preservation", fot. Blake Little
Niczym owady w żywicy. W cyklu "Preservation" Blake Little fotografuje sylwetki modeli oblane miodem

Wszystko zaczęło się od ogłoszenia na Craigslist - amerykańskiego odpowiednika Gumtree i OLX. Blake Little szukał aktorów-amatorów do bliżej niesprecyzowanego, tajemniczego projektu. Żadna ze zgłaszających się osób nie wiedziała, na czym polegać ma koncept artysty.

"Rozbierzcie się", usłyszeli po wejściu. Little zdążył już wszystkich wtajemniczyć; chodzi o wylanie hektolitrów miodu na nagie ciała portretowanych. 80 proc. osób zapisanych przez Craigslist zostawało na planie, gdzie asystenci fotografa mieli przygotowane wiadra tej kleistej, złotej substancji. Na jednolitym, ciemnym tle bardziej przypominała ona bursztyn, niż faktyczny produkt spożywczy. Nie jest to zresztą wyłącznie nasze skojarzenie, bo cała seria nosi nazwę "Preservation" - a więc, w wolnym tłumaczeniu, "utrwalenie", co bezpośrednio odnosi się do charakterystycznych właściwości kopalnej żywicy.

Każdy z modeli podczas oblewania miodem musiał zamknąć oczy, przez co - według artysty - udało się uzyskać efekt znany ze starożytnych rzeźb. "Emocjonalność wyraża się wówczas w inny sposób, nie poprzez wzrok", mówi. "Obserwujemy raczej mowę ciała, jego kształt, zwracamy uwagę na ograniczoną mimikę". Bohaterzy cyklu "Preservation" mają więcej wspólnego z przykrytymi wulkanicznym pyłem mieszkańcami Pompejów, niż z żywymi ludźmi. 

Założeniu Blake'a na pewno pomogła różnorodność sylwetek, jakie uchwycił w obiektywie. "Łącznie uwieczniłem 90 osób - mężczyzn, kobiety, dzieci, wszyscy w wieku od 2 do 85 lat. Inaugurująca wystawa będzie miała miejsce w marcu, w Los Angeles", mówi Little. ">>Preservation<< rozpoczęło się dość niewinnie. Wykorzystałem miód do pokrycia twarzy jednego z modeli chwilę wcześniej - szybko jednak zdałem sobie sprawę z tego, że skalę efektu można w prosty sposób zwiększyć. Co więcej, miód ma dość nietypową właściwość - trudno którąkolwiek z osób rozpoznać".

Little realizował projekt przez dwa lata, poświęcając mu łącznie 15 dni składających się z 10 godzin roboczych.

Zobacz więcej zdjęć Blake’a Little

Blake Little jest najbardziej znany jako portrecista i fotograf reklamowy. Współpracował m.in. z takimi gwiazdami, jak Jeff Bridges, Julianne Moore, Steve Carell, Kevin Spacey czy Tom Cruisem. Realizował zlecenia dla Entertainment Weekly, People, TIME i ESPN. Na liście jego klientów znajdują się ponadto światowe korporacje - 20th Century Fox, NBC, HBO, Walt Disney Studios, Sony Music, Pepsi i Samsung. Portfolio fotografa znajdziecie na jego stronie

Zdjęcia publikujemy za zgodą Blake'a Little.

"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
"Preservation", fot. Blake Little
Antoni Żółciak

Nie istnieje dla niego życie bez klawiatury. Od kilku lat pisze do serwisów i magazynów o tematyce fotograficznej i technologicznej, często samemu chwytając za aparat. W DCP omawia m.in. ciekawostki sprzętowe i pomysły na oryginalne zdjęcia.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl