ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Samotność w wielkim mieście na zdjęciach Ruperta Vandervella Antoni Żółciak

2014-05-17
30 komentarzy
160
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Samotność w wielkim mieście na zdjęciach Ruperta Vandervella
"Fragile"; fot. Rupert Vandervell
Rupert Vandervell ma obsesję na punkcie formy i prostoty. Całe jego portfolio to czerń i biel nietypowej fotografii ulicznej

Anglik w portfolio ma już cztery serie - na pierwszy rzut oka realizowane są w zbliżonej konwencji, natomiast każda opowiada o czymś innym. Nam najbardziej przypadł do gustu "Man on Earth" z roku 2013 - cykl o człowieku przedstawianym jako element w grze światła i cieni wielkiego miasta. "To powrót do fotografii po pracy zawodowej, gdzie czas spędzałem przede wszystkim nad filmem", mówi Rupert. "Chciałem pokazać kontrast między gąszczem biurowców i komunalną infrastrukturą, a nami. Małymi, ale istotnymi".

Vandervell koncentrował się na samotności. Na momentach krótszych, dłuższych - wszystkich, jakie udało mu się zauważyć. "We współczesnym świecie trudno jest znaleźć jakąkolwiek chwilę odosobnienia. Spore zagęszczenie terenów miejskich sprawia, że uchwycenie kogoś jako 'ostatniej osoby na ziemi' jest niemałym wyzwaniem", uzupełnia autor na łamach Amateur Photographer.

Na kadrach, wykonanych w większości Olympusem OM-D E-M5 ze stałoogniskowym 20 mm, widzicie Londyn - miasto, w którym Rupert dorastał, z którego pochodzi, które teoretycznie powinien znać jak własną kieszeń. "Okazuje się natomiast, że nie raz musiałem szukać odpowiednich lokalizacji, właściwych do fotografii nocnej i bogatych w powtarzalne kształty geometryczne", opowiada.

Vandervell przeprowadza tylko podstawową obróbkę. Poprawia kontrast, czasem nieco przycina zdjęcie. "Jeśli warunki na miejscu są odpowiednie, to jestem w stanie większość nastroju uwiecznić samym aparatem", dodaje. W swoim bezlusterkowcu ekspozycję dostraja do najjaśniejszych partii obrazu, modelując cienie i starając się wydobyć z nich zarys i kontur. Nierzadko korzysta też z wysokich czułości ISO. Dlaczego wybrał tonację monochromatyczną? "Czerń i biel wzmaga poczucie izolacji. Próbowałem stosować kolor, jednak przekaz wydał mi się wtedy diametralnie różny".

Zobacz więcej zdjęć Ruperta Vandervella

W tym miejscu znajdziecie całe portfolio Vandervella. Fotografa możecie śledzić też na Behance, Flickrze i Facebooku.

"Being There"; fot. Rupert Vandervell
"Being There"; fot. Rupert Vandervell
"Being There"; fot. Rupert Vandervell
"Between the Lines"; fot. Rupert Vandervell
"Between the Lines"; fot. Rupert Vandervell
"Between the Lines"; fot. Rupert Vandervell
"Connectivity"; fot. Rupert Vandervell
"Connectivity"; fot. Rupert Vandervell
"Connectivity"; fot. Rupert Vandervell
"Fade to Black"; fot. Rupert Vandervell
"Fade to Black"; fot. Rupert Vandervell
"Fade to Black"; fot. Rupert Vandervell
"Faith"; fot. Rupert Vandervell
"Faith"; fot. Rupert Vandervell
"Faith"; fot. Rupert Vandervell
"In the Neighbourhood"; fot. Rupert Vandervell
"In the Neighbourhood"; fot. Rupert Vandervell
"In the Neighbourhood"; fot. Rupert Vandervell
"Inception"; fot. Rupert Vandervell
"Inception"; fot. Rupert Vandervell
"Inception"; fot. Rupert Vandervell
"Momentum"; fot. Rupert Vandervell
"Momentum"; fot. Rupert Vandervell
"Momentum"; fot. Rupert Vandervell
"Remain in Light"; fot. Rupert Vandervell
"Remain in Light"; fot. Rupert Vandervell
"Remain in Light"; fot. Rupert Vandervell
"Self"; fot. Rupert Vandervell
"Self"; fot. Rupert Vandervell
"Self"; fot. Rupert Vandervell
"Metaphysical Moment" i "Metropolis"; fot. Rupert Vandervell
"Metaphysical Moment" i "Metropolis"; fot. Rupert Vandervell
"Metaphysical Moment" i "Metropolis"; fot. Rupert Vandervell
"Slope"; fot. Rupert Vandervell
"Slope"; fot. Rupert Vandervell
"Slope"; fot. Rupert Vandervell
"Slow Burn"; fot. Rupert Vandervell
"Slow Burn"; fot. Rupert Vandervell
"Slow Burn"; fot. Rupert Vandervell
"Space"; fot. Rupert Vandervell
"Space"; fot. Rupert Vandervell
"Space"; fot. Rupert Vandervell
"How to Disappear Completely"; fot. Rupert Vandervell
"How to Disappear Completely"; fot. Rupert Vandervell
"How to Disappear Completely"; fot. Rupert Vandervell
"Both Ends Running"; fot. Rupert Vandervell
"Both Ends Running"; fot. Rupert Vandervell
"Both Ends Running"; fot. Rupert Vandervell
Antoni Żółciak

Nie istnieje dla niego życie bez klawiatury. Od kilku lat pisze do serwisów i magazynów o tematyce fotograficznej i technologicznej, często samemu chwytając za aparat. W DCP omawia m.in. ciekawostki sprzętowe i pomysły na oryginalne zdjęcia.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl